p2p.wrox.com Forums

Need to download code?

View our list of code downloads.


  Return to Index  

asp_forms thread: Re: tables within a form


Message #1 by Parul Agarwal <parul_asp@y...> on Sat, 2 Feb 2002 21:56:18 -0800 (PST)
Can you send that code to me?  Thanks in advance.

Cathy



--- David Slater <proc_dev@h...> wrote:

> Its just damned cold here in Bristol, UK!

> Oh btw Brent I think you need to copyright your

> little app and take some 

> credit for putting it together. Very useful.

> 

> 

> 

> >From: Brent Latham <Brent2@w...>

> >Reply-To: "ASP Forms" <asp_forms@p...>

> >To: "ASP Forms" <asp_forms@p...>

> >Subject: [asp_forms] Re: tables within a form

> >Date: Fri, 4 Jan 2002 15:17:26 -0000

> >

> >We had snow ... all of 5mm of it!

> >

> >I envy you m8, have a good time

> >Cheers

> >Brent

> >

> >-----Original Message-----

> >From: Daniel O'Dorisio

> [mailto:daniel@o...]

> >Sent: 04 January 2002 15:10

> >To: ASP Forms

> >Subject: [asp_forms] Re: tables within a form

> >

> >

> >thanks.. you are great!! :-)

> >

> >but for now we are under about 8 inches of snow..

> and we NEVER get snow so

> >im gonna go out and be a kid:-) lol

> >

> >daniel

> >

> >--

> >-----------------------------

> >Daniel O'Dorisio

> >daniel@o...

> >www.odorisio-networks.com

> >-----------------------------

> >"Brent Latham" <Brent2@w...> wrote in

> message

> >news:133221@a..._forms...

> >:

> >: lol - having shared my little tools with Mr

> Slater I wouldn't dream

> >: of holding them back from you :)

> >:

> >: hmm check your email for the exe's

> >:

> >: David wants to have my source code as well so I

> will send it to him

> >: from home tonight.... I guess I could add you to

> the email address

> >: as well!

> >:

> >: Cheers

> >: Brent

> >:

> >:

> >: -----Original Message-----

> >: From: Daniel O'Dorisio

> [mailto:daniel@o...]

> >: Sent: 04 January 2002 15:02

> >: To: ASP Forms

> >: Subject: [asp_forms] Re: tables within a form

> >:

> >:

> >: alls i got to say is SEND:-) lol

> >:

> >: wanna share the wealth or do i have to develop my

> own??

> >:

> >: daniel

> >:

> >: --

> >: -----------------------------

> >: Daniel O'Dorisio

> >: daniel@o...

> >: www.odorisio-networks.com

> >: -----------------------------

> >: "Brent Latham" <Brent2@w...> wrote in

> message

> >: news:133211@a..._forms...

> >: :

> >: : lol - I can't believe your doing that as well!

> >: :

> >: : In truth when I found out that response.write

> was so much quicker I 

> >used

> >: : that.

> >: : Then when it came to debugging it was a

> nightmare so I started to add

> >: spaces

> >: : and returns etc so I could read it.

> >: :

> >: : Then a few days afterwards I was showing my

> brother one of my

> >applications

> >: : and

> >: : he came out with some sort of comment about an

> element in my code which

> >: took

> >: : me

> >: : by surprise because I hadn't added any spaces

> or returns so it was just

> >: : loads of

> >: : lines of code stuck together.

> >: :

> >: : When I asked him how he had managed to see that

> in the source code, he

> >: just

> >: : replied

> >: : that all computer generated code was like that!

>  I suddenly realised

> >that

> >: : either he

> >: : was great at reading computer generated code or

> had made some tool to

> >read

> >: : it for him!

> >: :

> >: : Then I realised how much time I was wasting

> adding spaces and returns 

> >to

> >: my

> >: : code and how

> >: : much time I was adding onto people viewing my

> site!

> >: : I was going completely in the wrong direction! 

> All I needed was a 

> >tool!

> >: :

> >: : So I made one! actually I made two...one to

> tabulate the HTML and one 

> >to

> >: : count the tags!

> >: : I have to say that I am very pleased with them

> both, my tag counter is

> >: : really whizzy!

> >: :

> >: : So all I have to say is - STOP! lol

> >: :

> >: : Cheers

> >: : Brent

> >: :

> >: : -----Original Message-----

> >: : From: Daniel O'Dorisio

> [mailto:daniel@o...]

> >: : Sent: 04 January 2002 14:07

> >: : To: ASP Forms

> >: : Subject: [asp_forms] Re: tables within a form

> >: :

> >: :

> >: : i agree.. vbcrlf at the end of your lines in

> asp.. makes it much easier

> >to

> >: : read the source html.

> >: :

> >: : i never knew anyone else did that.. other then

> with javascript(r.w it 

> >to

> >: the

> >: : browser)

> >: :

> >: : anyway.. cool.. lol

> >: :

> >: : daniel

> >: :

> >: : --

> >: : -----------------------------

> >: : Daniel O'Dorisio

> >: : daniel@o...

> >: : www.odorisio-networks.com

> >: : -----------------------------

> >: : "David Slater" <proc_dev@h...> wrote in

> message

> >: : news:133171@a..._forms...

> >: : :

> >: : : The code is syntactically correct.

> >: : : The vbCRlf makes the code much more readable

> when viewing source.

> >: : : As I'm dealing with what seems to me to be

> pretty complex stuff when

> >: : : building javascript dynamically etc I have to

> have it totally 

> >readable

> >: : when

> >: : : viewing the source from the rendered page.

> >: : :

> >: : : >From: Brent Latham <Brent2@w...>

> >: : : >Reply-To: "ASP Forms"

> <asp_forms@p...>

> >: : : >To: "ASP Forms" <asp_forms@p...>

> >: : : >Subject: [asp_forms] RE: tables within a

> form

> >: : : >Date: Fri, 4 Jan 2002 11:18:39 -0000

> >: : : >

> >: : : >Probably your code itself this is what it

> should look like without

> 

=== message truncated ===





__________________________________________________

Do You Yahoo!?

Great stuff seeking new owners in Yahoo! Auctions! 

http://auctions.yahoo.com


  Return to Index